Tovább olvasom… – 2017. november

400 millió dollár egyetlen festményért, megjelent egy kiadvány a magyar aukciós piacról, a Seuso-kincsek Székesfehérváron, a Messenger, mint kérdőívezési eszköz. Novemberi hírek a kultúra és az adatok világából.

Történelmet írt Leonardo da Vinci és a Christie’s (Emőd Péter: www.artportal.hu)

A Christie’s aukciósház New York-i árverésén 2017. november 15-én rekordáron, 400 millió dollárért értékesítette Leonardo da Vinci Salvator Mundi című festményét.Ez nagyjából 105 milliárd forint. Elég nehéz ennyi pénzt elképzelni. Egy példa arra, hogy mekkora is ez az összeg. A magyarországi színházak teljes bevétele kb. 103 milliárd forint volt 2016-ban. Ez tartalmaz minden bevételt pl. a jegyárbevételeket, a felügyeleti szervtől és az EU-tól származó támogatásokat stb.

Magyar művészek hazai és nemzetközi aukciókon – Megjelentek a toplisták (www.mutargy.com)

A Műtárgybefektetési Konferencián mutatták be A magyar aukciós piac című kiadványt. Ez 30 000 adat felhasználásával készült és a magyar művészek műtárgypiaci teljesítményét elemzi. A kiadvány toplistákat, diagramokat, elemzéseket tartalmaz.

27 528-an látták Székesfehérváron a Szent István Király Múzeumban a Seuso-kiállítást (www.magyarmuzeumok.hu)

Ez a több mint 27 000 látogató három hét alatt nézte meg a Magyar Nemzeti Múzeum vándorkiállítását, ami most épp Zalaegerszegen a Göcseji Múzeumban látható. Mit jelent ez a látogatószám a Szent Istvány Király Múzeumnak? 2016-ban a múzeumnak 15 679 látogatója volt összesen. Ha ehhez hozzászámoljuk a Szent István Király Múzeum Kiállítóhelyét felkereső 7 537 látogatót, akkor is csak 23 216 látogatójuk volt 2016-ban. Jól látszik ezekből a számokból, hogy milyen kiemelkedő látogatószámot hozott a vándorkiállítás első állomása.

Ready to socialize? Introducing surveys for Facebook Messenger (Monette S.: www.surveymonkey.com)

A Facebook Messenger funkcióját már kérdőívezésre is lehet használni a SurveyMonkey program segítségével. Nem kétséges, hogy ez a kérdőívezés új és sikeres útja, hiszen ott kell megkérdezni az embereket, ahol a leginkább elérhetőek.

Fotó

, , , , ,