Beyoncé a Louvre-ban (2018-as látogatószámok)

2018-ban 10,2 millió látogatója volt a Louvre Múzeumnak. Ez az előző évhez képest 25%-os emelkedés (a 2017-es látógatószám 8,1 millió volt). A tavalyi több mint 10 millió látogatás a múzeumi történetének eddigi legnagyobb látogatószáma, az eddigi rekord 2012-ből való (9,7 millió látogató).

A múzeum által kiadott sajtóközleményben 4 dolgot jelöltek meg, hogy mi lehet az oka ennek a hatalmas emelkedésnek:

  1. Franciaországba, különösen Párizsba 2018-ban újra sok turista érkezett (csökkent a terrortámadásoktól való félelem).
  2. Elképesztő siker volt a Delacroix (1798-1863) című kiállítás.
  3. A Louvre Abu Dhabi világszerte növelte a Louvre iránti érdeklődést.
  4. Beyonce és Jay-Z közös klipje, az Apes**t a Louvre-ban játszódik, ami segített bevonzani a fiatalabb generációt.

A legtöbb külföldi látogató a Louvre-ba az USA-ból, Kínából, az Európai Unió országaiból (különösen Spanyolországból, Németországból, Olaszországból és Nagy-Britanniából) és Brazíliából érkezett. A múzeum összes látogatójának nagyjából 75%-a külföldi.

2,5 millió volt a francia látogatók száma, ami szintén jelentős emelkedésnek számít a 2017-es évhez képest.

A tavalyi évben 565 000 iskolás látogató érkezett a múzeumba. A Louvre igazán büszke arra, hogy a fiatalok körében népszerű, látogatóinak több mint a fele 30 év alatti, 20% a 18 év alattiak aránya.

A múzeum története során a legtöbb látogatót egy kiállítás szintén a tavalyi évben vonzott, ez a Delacroix (1798-1863) volt. Itt az átlagos napi látogatószám 5150 fő, a kiállítás teljes látogatószáma majdnem 540 000 fő volt.

A Louvre még mindig nagyon népszerű az interneten. A világon az egyik leglátogatottabb múzeum a közösségi médiában, 15 csatornán vannak jelen. Facebookon 2,7 millió, Instagramon 2,4 millió és Twitteren 1,4 millió követővel rendelkezik.

2018. november 8-án volt az egy éves évfordulója a Louvre Abu Dhabi megnyitásának, ami egy év alatt 1 millió látogatót vonzott. Ebbe a múzeumba főleg ázsiai látogatók érkeztek, akik a francia Louvre-ban még nem jártak. A legtöbb látogató Indiából jött.

Beyonce és Jay-Z dalának az Apes**t-nek a videóklipje teljes egészében a Louvre-ban játszódik. A mai napig (2018.01.06.) eddig összesen 147 912 065 megtekintése volt a klipnek és 158 330 hozzászólás érkezett a Youtube-on. Ennél nagyobb reklámot elképzelni sem lehet. A Louvre 2018-as számait elnézve ez az együttműködés nagyon jó ötlet volt. Annyira, hogy van már egy olyan 1,5 órás vezetés is a múzeumban, ami a klipben látható helyszíneken vezet végig.

Nehéz lesz a 2018-as évet felülmúlnia a Louvre-nak, de lehet, hogy idén is kijönnek valami olyan ötlettel, ami még ennél is több látogatót vonz majd a múzeumba.

Fotó

, , ,