A Morris Hargreaves McIntyre nemzetközi tanácsadó cég összegezte a 2020 júniusa és októbere között Nagy-Britanniában gyűjtött látogatói visszajelzéseket. Ez volt az az időszak, amikor a múzeumok, attrakciók és kiállítások ismét nyitva lehettek. Nézzük, milyen következtetéseket lehetett levonni a látogatók visszajelzéseiből.
1 – A közönség mélyebb és változatosabb élményekre vágyott
A látogatók a lehető legtöbbet akarták kihozni az élményekből. Csak azért, hogy legyen egy jobb napjuk, nem jöttek volna el. Az újranyitáskor a látogatások motivációi a megszokottnál szélesebb körűek voltak, de emellett mélyebbek és jelentőségteljesebbek is.
2 – És ezt meg is kapták
A látogatók nem csak reménykedtek az ilyen típusú élményekben, de úgy tűnik az intézmények ezeket az igényeket ki is tudták szolgálni.
3 – A múzeumok és az állatkertek az új osztálytermek
Nagyon megnőtt azoknak a látogatóknak a száma, akik a gyerekeik fantáziáját szerették volna serkenteni vagy tudásukat növelni. Ezt az a hiány indokolja, ami az iskolák zárva tartása miatt alakult ki. Ez arra a közszolgáltatásra emlékeztet (ha erre szükséges egyáltalán emlékeztetni), amelyet ezek a fantasztikus intézmények tudnak ellátni.
4 – Az új élmény tényleg jobb?
A biztonsági intézkedések kellemetlenségeket okoztak, de ezek nem gátolták az érzelmi kapcsolódásokat. Valójában a látogatók több időt töltöttek az intézményekben (emiatt többet ettek és ittak is) és elégedettebben távoztak.
5 – Amikor valaki hiányzik, még jobban szeretjük
A közönség emlékeztetett arra, hogy a múzeumok és a látványosságok miért létfontosságúak a szociális, fizikai és szellemi jólétünk szempontjából: és miért kell őket minél inkább értékelnünk.
A látogatók motivációi
Minőségi időt szeretnének tölteni a szeretteikkel egy a megszokottól különböző, nem lokális helyszínen.
El akarnak menekülni az otthoni nyomás alól és el akarják azt engedni.
Újra akarnak találkozni a kedvenceikkel, legyen akár az egy állat vagy egy festmény.
Testi és szellemi egészségre vágynak.
Közelebb akarnak kerülni a természethez és a vadvilághoz.
Csodálatos dolgokat akarnak látni, úgy ahogy az egy képernyőn keresztül nem lehetséges.
De egy motiváció kiemelkedik a többi közül… a látogatók a gyerekek fantáziáját szeretnék serkenteni.
Forrás: Morris Hargreaves McIntyre