A világ számos országban a pandémiának nem csak a kulturális szektor működésére gyakorolt hatását vizsgálják, hanem azt is, hogy a közönség, a látogatók kultúrafogyasztása, elvárásai, motivációi hogyan változtak meg az elmúlt egy évben.
Magyar múzeumi kutatások a járvány idején
Egy éve határozza meg életünk minden területét a koronavírus járvány. Ez alatt az idő alatt hihetetlenül sokat változott a kulturális világ, a lehetőségek és az elvárások is.
Múzeumi látogatókutatás zárva tartás idején
Idén már második alkalommal érkezett el a kényszerű, kötelező zárva tartás a múzeumok életében, ám most már bizonyos mennyiségű tapasztalattal rendelkeznek az intézmények a zárva tartás idején megvalósítható működésről, munkákról.
Cards for Culture
A Cards for Culture egy olyan játékos eszköz, amely segítséget nyújt az intézményi stratégia és a tervezési folyamatok kidolgozása során.
Múzeumok látogatói a járvány idején 2020 – kérdőív értékelés
2020 áprilisában egy kérdőív segítségével a múzeumok látogatókkal kapcsolatos jelenlegi helyzetét szerettem volna jobban megismerni.
Látogatókutatás a Brooklyn Múzeum Frida Kahlo kiállításán
Sara Devine, a Brooklyn Múzeum munkatársa a Pratt Institute diákjaival látogatókutatást készített a múzeum Frida Kahlo kiállításán.
Museum Index 2018
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is megjelent a Theme Index Museum Index, mely évről évre a vidámparkok, az élményparkok és a múzeumok látogatószámait vizsgálja, elemzi.
Látogatókutatás a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban
2018-ban a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum látogatókutatást készített, hogy jobban megismerje a látogatók szokásait és elvárásait.
Amit lehet csinálni kevés pénzből is az a közösségi média
Somogyvári Ágnessel, a Ludwig Múzeum közösségi média felelősével annak kapcsán kezdtünk el beszélgetni, hogy a magyarországi múzeumok között a Ludwig rendelkezik a legtöbb Facebook követővel. Hogyan érték ezt el?
Közönségvizsgálat három múzeumban
Részletek Makara Péter – S. Nagy Katalin – Vitányi Iván 1971-es cikkéből, amely a Kiscelli Múzeumban, az Aquincumi Múzeumban és a Budapesti Történeti Múzeumban végzett közönségvizsgálatot összegzi.