Nagyobb eseményeken, különösen azokon, ahol sok gyerekes család vesz részt pl. Múzeumok Éjszakája, jó eszköz lehet a vélemények gyűjtésére a téphető kupon. A látogatónak csak annyi a dolga, hogy néhány kérdést elolvas és a számára megfelelő válasznál betépi a lapot.
Előnyök:
- nagy a válaszadási hajlandóság, mert a résztvevők számára vonzó ez a véleményadási forma
- egyszerű elkészíteni (Canva, Word, Power Point, Paint)
- könnyű és gyors a válaszok kódolása és a beszámoló készítése
- olcsó
- mindenki meg tudja csinálni
- nem szükséges segítség a kitöltéshez, elég egy jól látható helyre kitenni egy dobozt a válaszoknak
Hátrányok:
- maximum 4-6 kérdés rakható egy lapra
- nincs lehetőség nyitott kérdéseket feltenni
- nehéz a mintát kontrollálni (ha a gyerekek is részt vesznek a tépésben)
Milyen kérdéseket adjunk meg?
- egyszerű, zárt kérdéseket, a látogatónak ne kelljen sokat gondolkozni a válaszon (igen/nem válaszlehetőség)
- azt kérdezzük csak meg, amire tényleg kíváncsiak vagyunk
- 4-6 kérdést tegyünk fel maximum
Példák:
- Mennyire elégedett a rendezvénnyel? (Skála – fejecskék)
- Ez az első látogatása a múzeumban? (Igen/Nem)
- Hány éves? (<18, 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64, 65+)
- Részt venne egy hasonló rendezvényen a jövőben? (Igen/Nem)
Ez egy igazán egyszerű, olcsó, vonzó és jól használható mérési eszköz nagyobb eseményeken. A nehézségét főleg abban látom, hogy ha több száz ilyen kupont kell kiértékelni, akkor az sok időt vesz igénybe még akkor is, ha egy-egy lap kódolása elég egyszerű.
Forrás: The POLIN Museum shared insights on museum marketing and research in a recent NEMO Learning Exchange