Látogatókutatás a Brooklyn Múzeum Frida Kahlo kiállításán

Látogatókutatás a Brooklyn Múzeum Frida Kahlo kiállításán
2020. febr. 10.

Sara Devine, a Brooklyn Múzeum munkatársa a Pratt Institute diákjaival (Sydney Stewart, Megan Paqua, Grace Poole, Caroline Baer) látogatókutatást készített a múzeum Frida Kahlo kiállításán. A most következő értékelés és az adatok megjelenítése is a diákok munkája, amelyet tanáruk validált.

A kutatás fő kérdései a következők voltak: Kik jönnek el a Frida Kahlo kiállításra és visszatérnek-e majd a későbbiekben a múzeumba? Továbbá arra is kíváncsiak voltak, hogy a kiállításhoz készített spanyol nyelvű anyagok hasznosak voltak-e? Az első kérdésre azért szerettek volna választ kapni, hogy kiderüljön, beigazolódik-e az a feltevésük, hogy a Frida Kahlo kiállítás sok olyan látogatót vonz, akik először jönnek el a múzeumba. A második kérdésre pedig azért keresték a választ, hogy megtudják, mi volt a megtérülése a fordításba fektetett nagyon sok munkájuknak (a kiállításhoz kapcsolódó jegyvásárlási oldalak, a táblák és a feliratok az épületben mind kétnyelvűek – angol és spanyol – voltak). Eddig ez volt a legnagyobb kétnyelvű projektjük.

Arra az elhatározásra jutottak az értékelés készítői, hogy a legjobb megoldás a kutatási kérdések megválaszolására, ha a kiállítás látogatóival interjúkat készítenek. Az interjúk során olyan kérdéseket is feltettek, hogy a látogatók honnan hallottak a Frida Kahlo kiállításról és hogy milyen élményekkel távoztak. Összesen tíz ember készítette az interjúkat a múzeum shop-ban, ami a kiállítás záró része volt. Azért, hogy a válaszadást ösztönözzék, felajánlottak egy 10%-os kupont a múzeum shop-ba.

Eredmények

Az interjúkat 4 csütörtök délutánon készítették 15:30 és 17:30 között 2019 márciusában és áprilisában. Összesen 259 interjú készült.

Ki jött el a Frida Kahlo kiállításra?

A látogatók széles földrajzi területről jöttek. A turisták és a new york-iak aránya nagyjából egyenletesen oszlott meg. A kiállításra érkező new york-i lakosok legnagyobb része brooklyn-i volt, de a kiállítás a város többi részéből is vonzotta a látogatókat. Az amerikaiak 26 tagállamból és Puerto Rico-ból érkeztek, a külföldiek 8 különböző országból. Megjegyzés: Az adatok torzak, mert csak egy bizonyos napon és bizonyos órákban történt adatfelvétel. A válaszok másak lennének más napokon. Például hétvégén nyilván több helyi lakos jönne el a kiállításra a szabadnapján.

Diagram 1: A látogatók New York városában élnek?

Diagram 1: A látogatók New York városában élnek?

A látogatók használták a spanyol nyelvű anyagokat?

A látogatók pozitívan viszonyultak ahhoz a kezdeményezéshez, hogy spanyol nyelvű anyagok is voltak a kiállításon, főleg a kiállítási szövegeknek örültek, függetlenül attól, hogy ezeket most használták-e vagy sem. Azt is mondták, hogy ha a jövőben is lennének ilyen kétnyelvű kiállítási anyagok, akkor az ösztönözné őket arra, hogy később is visszatérjenek a múzeumba.

A látogatók gyakran megjegyezték, hogy mennyire relevánsak a spanyol feliratok a Frida Kahlo kiállításon. Számos látogató fejezte ki azt az igényét, hogy a múzeumba a jövőben tervezett nem angol nyelvterületről származó alkotó kiállítása esetében jó lenne a hasonló kétnyelvű feliratozás.

Diagram 2: A látogatók használták a spanyol nyelvű anyagokat?

Diagram 2: A látogatók használták a spanyol nyelvű anyagokat?

Honnan értesültek a látogatók a kiállításról?

A látogatók 35%-a szájhagyomány útján értesült a kiállításról, de a közösségi média bejegyzések és a nagyobb újságokban lévő ajánlók is jó eredményeket hoztak a látogatók elérésében. A helyszínen elhelyezett feliratok szintén hasznosak voltak azoknak a látogatóknak, akik a múzeumba érkezésük előtt előzetesen nem értesültek a kiállításról.

Diagram 3: Honnan értesültek a látogatók a kiállításról?

Diagram 3: Honnan értesültek a látogatók a kiállításról?

Milyen élményekkel távoztak a látogatók? Visszajönnének a múzeumba?

A kérdésre adott válaszoknál nem számított, hogy valakinek a Frida Kahlo kiállítás megnézése volt az elsődleges motiváció a Brooklyn Múzeum felkeresésében, hogy saját érdeklődés miatt érkezett, hogy egy baráttal vagy családtaggal jött, hogy ajánlás vagy hirdetés útján talált rá a kiállításra. A látogatók többségének pozitív véleménye volt a Frida Kahlo kiállításról és a látogatásáról összességében, még akkor is, ha volt panasza egyéb szempontok miatt.

A látogatók érdeklődést mutatnak, hogy visszatérjenek a múzeumba különleges kiállításokra, különösen, ha a középpontba a sokszínű közösségek vagy a színes bőrű alkotók kerülnek. Sok látogató azt mondta, hogy ezekkel a típusú programokkal azonosítja a Brooklyn Múzeumot, és ez hozzájárul a múzeum pozitív megítéléséhez.

Diagram 4: Miért jönnek vissza a visszatérő látogatók?

Miből szeretnének többet látni a múzeumban a látogatók?

Arra a kérdésre, hogy miből szeretnének többet látni a múzeumban, a látogatók 10,71%-a azt válaszolta, hogy több gyerekeknek szóló programot szeretnének. Ezek a válaszadók nagyrészt visszatérő látogatók (88,9%), ami azt jelzi, hogy jelenleg ez a múzeumnak egy hiányossága a kiállítótérben.

Tanulságok

Ez az értékelés megerősített néhány olyan dolgot, amit a múzeum már korábban is tudott:

  • A különleges, időszaki kiállítások a múzeumba először látogatók és a visszatérő látogatók számára is nagy vonzerővel bírnak.
  • A szájhagyomány ugyan fontos, de néha nehéz elemezni az erre vonatkozó válaszokat. Vannak olyan válaszadók, akik nem tudták pontosan megmondani, hogy kitől is hallottak a kiállításról, mások viszont fel tudták idézni az esetet. Például egy barátjuk ajánlotta a közösségi médián keresztül vagy mert egy barátjuk látta azt egy közösségi média felületen. És akkor ez most minek számít, szájhagyománynak vagy közösségi médiának? Vagy mindkettőnek? Ahhoz, hogy a marketing csapat munkáját jobban lehessen segíteni, ezekkel az adatokkal többet kellene foglalkozni.

És persze ez a kutatás eredményezett néhány új információt is:

  • A látogatók többsége úgy gondolta, hogy a spanyol nyelvű anyagok pozitívan befolyásolták a látogatási élményüket attól függetlenül, hogy használták-e azokat.
  • A látogatók igényelnék a gyerekeknek szóló programokat a kiállítási terekben.
Diagram 5: A látogatók többsége úgy gondolta, hogy a spanyol nyelvű anyagok pozitívan befolyásolták a látogatási élményüket attól függetlenül, hogy használták-e azokat.

Diagram 5: A látogatók többsége úgy gondolta, hogy a spanyol nyelvű anyagok pozitívan befolyásolták a látogatási élményüket attól függetlenül, hogy használták-e azokat.

Az értékelés összességét tekintve nagyon hasznos volt a múzeum számára a kutatást elkészíteni, az eredmények az elkövetkezendő kiállításokhoz nyújthatnak majd segítséget. Különösen a különböző nyelvek használatának hasznossága merült fel például a Pierre Cardin: Future Fashion kiállítás kapcsán. A kérdés az volt, hogy szükséges-e a kiállítási anyagokat franciára lefordítani? Végül a múzeum munkatársai úgy döntöttek, hogy nem csinálják meg ezeket a fordításokat, mert nem számítanak nagy érdeklődésre a francia rajongók részéről (mivel Cardin-nek Párizsban saját múzeuma van).

A kutatás amellett, hogy sok jó információval szolgált a Frida Kahlo kiállítás látogatóival kapcsolatban, az értékelés jó lehetőséget adott arra, hogy átgondolják a kérdések kidolgozását és végiggondolják az olyan árnyalatokat, mint például, hogy az emberek honnan hallottak a kiállításról. Mint mindig, ez egy folyamatban lévő munka.


Eredeti cikk, borító fotó és diagramok: Visitor Study: Frida Kahlo