Már a Met Múzeumba is belépőjegyet kell majd váltani, magyar állami kulturális költések 2017-ben és végül egy elemzés az Instagram és a múzeumok kapcsolatáról.
Turistáknak fizetős lesz a new york-i Metropolitan Múzeum (www.fidelio.hu)
2018. március elsejétől belépőjegyet kell váltaniuk a Met Múzeum látogatóinak. A múzeumot továbbra is ingyenesen látogathatják New York állam lakosai és New York, New Jersey és Connecticut államok diákjai. Mint a világ egyik vezető múzeuma érthetőnek tűnik a felvetés, hogy miért is kell a látogatóknak (az eddig működő önkéntes fizetős rendszer helyett) kötelezően hozzájárulniuk a fenntartáshoz. Érdekes lesz megfigyelni, hogy ez milyen változásokat hoz majd a múzeum életében például a látogatószámban.
2017-ben 83,5 milliárdot költött az állam kulturális nagyberuházásokra (www.szinhaz.org)
Mire volt elég ez a 83,5 milliárd forint? Sok ez vagy kevés? Megjelent néhány adat az előző évi kulturális kiadásokról és a 2018-as tervekről.
InstaFame: Is It Relevant to Museums? (Sara Wowkowych: www.museumsdigitalculture.prattsi.org)
A legtöbb definíció szerint a múzeum egy olyan hely, ahol információt vagy egy gyűjteményt mutatnak be a látogatóknak, Emellett a legtöbb múzeum küldetésnyilatkozatában szerepel valamilyen módon az oktatás is. Mi lehetne jobb eszköz a bemutatásra és a tanításra, mint a közösségi média? Érdekes írás az Instagram és a múzeumok kapcsolatáról.